zaterdag 21 april 2012

Al dat niet is, 2010

En als wij in een wereld leven
waarin alles niets is
waarin wij allen nietig zijn
omdat we geacht worden toneel te spelen
als marionetten
van een op roem beluste maatschappij
laat mij dan rijk zijn
aan illusies
welvarend aan mijn idealen
maar armoedig aan het moeten
want moeten
is angst zaaien
daar waar ik succes wil oogsten

en waar ik ben
daar wil ik verder
en waar ik verder heen ga
daar wil ik niet blijven

want stilstand is achteruitgang
de achteruitgang
is als je nadenkt
en nadrukkelijk ophoudt te bestaan

laat mij herinnerd worden
door jou, door de wereld
de bladeren aan de bomen
de lucht, de zee
de vogels en het land
want overal waar mijn roem verspreidt wordt
ruikt het naar halfbakken lucht
die niet gewenst wordt
te bestaan

Geen opmerkingen:

IK BEN TAM

Mijn foto
Ik slik woorden in en spuug letters uit.